12 Nisan 2011 Salı

salı günü güncesi:)


öyle bir geçer zaman ki gecesi bugün..herkes kanal d ye kilitlenmiştir zannımca.dizi seyretmeyen ben tabiki seyretmiyorum ama olayada ucundan vakıfım tabi annem sayesinde:) ve birazda günlerce yayınlanan tanıtımları sayesinde..evet hep birlikte söylüyoruz artık yabancı gelmez size de :) " tanıtımlarda seyredince o bölümünde ne olacağını anlıyorum." dediğim için seyredemiyorum dizileri en azından eşimle seyretmediğim dizileri..

bugün salı günü..biraz ev temizliği biraz pasta börek seramonisi ve akşam yemeği menüsüyle geçen bir gün.hava parçalı bulutlu dışarda..televizyondan gelerek evde yankılanan esra erol seslerimi dersiniz masterchef seslerimi dersiniz yoksa yaprak dökümü sesleri mi dersiniz şu saatte öyle bir geçer zaman ki sesine kadar yankılanan sesler..

bugün bir değişiklik olsun ve bir tarif vereyim istedim..evde hepimizinde sevdiği ve benimde büyük bir keyifle yaptığım elmalı turta ki bende güzel yaparım hani :)

malzemeler:
1 paket margarin
1 yumurta
4 kaşık şeker
1 kabartma tozu
alabildiği kadar un

içi için:
3 elma
tarçın
4 kaşık şeker

yapılışı:
elmalar rendelenir ve şekerle buluşarak tavada suyunu çekene kadar pişirilir.ben ocaktan almaya yakın tarçınınıda ilave ediyorum ki aroması daha kalıcı olsun.bilmiyorum doğru mu yapıyorum ama elim de böyle alıştı bir kere değiştirmeye de hiç niyetim yok:)
diğer tarafta hamur için malzemeleri koyuyoruz bir kaba ve güzelce yoğuruyoruz.yoğurduğumuz tart hamurundan biraz ayırıyoruz çünkü daha sonra bu ayırdığımız hamurla tartımızın üzerine kafes yapıcaz.
hamuru yuvarlak bir borcama yayıyoruz.ben cam borcam kullanıyorum altınında piştiğini daha rahat görebilmek için ve tabiki cam sağlıktır :) hamuru eşit bir şekilde yaydıktan sonra (bunu tabi merdaneyle de açabilirsiniz yuvarlak bir şekilde tercih sizin) üzerine elmalı harcımızıda eşit bir şekilde yayıyoruz.sonra daha önceden ayırdığımız hamurla uzun şeritler halinde elimizle şekil vererek tartımızın üzerine eşit aralıklarla sıralıyoruz.bir sırayı yaptıktan sonra diğer sırayıda aynı şekilde üstüne yerleştiriyoruz.bu şeritleri ayırdığımız hamuru açarak eşit şeritler şeklinde keserekte yapabiliriz.tam bir kafes şekli olacak hamurlarla bu kısımda yaptığımız.daha sonra 200 derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpiyoruz.

ve ardından da öyle bir geçer zaman ki yi izlerken tartımızın yanında sıcacık güzel demlenmiş,ince belli bardakta,rengi tavşan kanı olan çayımızla afiyetle yiyiyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder