14 Temmuz 2011 Perşembe

tırıvırı

-aklımdan bir kelime tuttum!
-tırıvırı
haha..insanın aklına böyle bir kelime gelir mi gelir işte."tırıvırı işler bunlar."diye cümle içinde kullandım.sonra kelimenin bendeki anlamı şuydu "boş"..neden öyle kodlanmış beynime bilmem tırıvırı tırıvırı işler bunlar yani boş işler,salla gitsin manasına gelecek yerlerde kullanıyorum sanırım.sanıyorum çünkü hafızamda kullanıp kullanmadığıma dair pekte iz bulamadım.
kullanıp kullanmamamdan ziyade kullanıyorsam ve kullanacaksam ne kadar yanlış kullandığıma veya kullanacağıma dair şimşekler çaktı beynimde..çünkü tırıvırının anlamı şuymuş:
naylondan imal edilen,oltanın ucuna kurşunla birlikte takılarak suya atılan ve ağ görevi görerek balıkları avlamaya yarayan bir av malzemesidir.
açıkcası zararlıda birşeymiş öğrendim.suyun içinde 200 yılı aşkın süre yok olmuyormuş yani denizde bulunan tüm canlılar için çok çok zararlı bir av malzemesi.yasalarca yasaklanmasına rağmen denetimi olmadığı için Türkiye'de imalatı hatta ihracatı bile yapılmakta.
ancak ayrı yazdığımızda;tırı vırı gibi.anlamı boş anlamına da geldiğine dair bir duyum aldım..sonuçta ne oldu yeni bir kelimenin anlamını daha öğrenmiş oldum.kıssadan hisse:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder