29 Ağustos 2011 Pazartesi

illa ki o fotoğraf..

küçüktüm..
evin beyleri bayram namazına giderlerdi.evin hanımları da mutfağa doluşur sıcak sıcak börekler çörekler en taze en lezzetli kahvaltılıkları çıkarırda mükemmel kahvaltı masaları hazırlarlardı.biz küçükler bayramlıklarımızı giymenin şımarıklığıyla ortalıkta dolaşırdık..
uzaktan gelecek aile bireylerinin beklenmesiyle geçen arife gününün keyfi her zaman bir başkaydı.kapıyı onlara büyük bir sevinçle açmanın tarifini anlatmam ise imkansız..kucaklaşmalar,sıcak çayla zenginleşen sohbetler,çantaların içinden çıkan rengarenk hediye paketleri..o gece huzurla mutlulukla uyumak hatta uyumamak için direnmek ne büyük bir hazdı.
bayram deyince benim aklıma ilk önce evin beylerinin namazdan gelmesiyle antrede aile bireylerinin toplanıp bayramlaşması gelir.illa ki o fotoğraf gelir çünkü benim için bayram orda ki birbirine olan saygı sevgi tutkunluk bayramı bayram gibi yaşayan bir aile fotoğrafıdır.
kocaman bir aile olmanın..herkesin o masa etrafında toplanıp kahvaltı yapması..komşuları dolaşıp kapı kapı şeker toplamalarımız ve sonunda o poşetlerdeki şekerleri sayıp en çok ben topladım demektir benim için bayram..
benim için bayram tüm aile birlikte olmak..el öpmek..akrabaları dolaşmak..bayramlaşmaktır..bayram için yapılan mis gibi bayram temizlikleri ve sarılan sarmalar,pişirilen börekler,yapılan baklavalardır..
misafir gelince şeker ve kolonya tutmak..kapıdaki ayakkabıları düzeltmek..giden her misafirin arkasından yayılmadan oturduğun yere evi toparlayıp diğer misafir için beklemektir..her kapı çaldığında koşar adım gidip kapıyı açmak ve gülümsemeyle buyur etmektir içeri..uzun zamandır görüşmediğin aile fertleriyle akrabayla dostlarla hasret gidermektir..akşam olduğunda artık geç oldu bu saatten sonra gelen olmaz heralde deyip boş boş durmak ve diğer gün için heyecanlanmaktır..
bayram bittiğinde dönüşler başladığında içi sızlatan ve gözlerden dökülen gözyaşıdır..otobüsün camına yapışmış ağlamaktan kızarmış bir burun ve gecenin ışıklarını takip ede ede eve dönüştür..
benim için bayramlar..
illaki o fotoğraftır..
herkesin bayramı kutlu olsun!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder